sexta-feira, 18 de maio de 2018

14 Erasmus Week

Decorreu de 14 a 18 de maio de 2018, no Instituto Politécnico de Bragança a 14 Semana Erasmus.
Os Serviços de Documentação e Bibliotecas do IPB e a Biblioteca da Escola Superior Agrária, recebeu 5 bibliotecários oriundos de 4 países diferentes.

Luisa Cervantes - Universidade de Almería, Espanha
José António Aparício Rodriguez - Universidade Complutense de Madrid, Espanha
Sofia Bogoje - University of Dubrovnik, Croácia
Angelika Giannopoulou - University of Patras, Grécia
Fatih Tasdogen - Istanbul Medeniyet University, Turquia.

Fez-se a apresentação dos Serviços de Documentação e Bibliotecas do IPB e qual era o seu papel na ajuda à comunidade científica e académica.
Cada um dos participantes apresentou as Bibliotecas das Universidades onde trabalham.

Visitou-se a Biblioteca da ESTiG

E o Arquivo Distrital de Bragança

Um final de Semana Erasmus muito interessante!

1. The 14th Erasmus Week emerges as a pivotal event, uniting students, educators, and stakeholders in a celebration of international exchange and academic collaboration. With a rich tapestry of workshops, seminars, and cultural activities, this week-long extravaganza fosters cross-cultural understanding and cooperation among participants from diverse backgrounds. From stimulating discussions on global challenges to immersive experiences showcasing the richness of different cultures, the 14th Erasmus Week promises to inspire and empower individuals to embrace the ethos of global citizenship. As participants converge to share ideas and forge meaningful connections, this event serves as a catalyst for fostering a more interconnected and harmonious world.
    Fairfax Divorce Attorneys